Forum for NB medlemmer

Publisert av Tor Henriksen den 10.11.22.

Norsk Bobilforening (NB) arbeider nå med å få et forum for medlemmene. NB har hatt medlemsforum tidligere. Det siste forumet forsvant når nettleverandøren gikk konkurs og dessverre ble alt som lå på forumet borte.

Forum kan være en stor kunnskapsbank og kommunikasjonsplattform for medlemmene til NB. Det er da viktig at forumet er enkelt og oversiktlig.

Det er somregel flere som leser i et forum, enn legger inn innlegg. Så det er nå viktig at det legges inn poster som flere kan ha glede av og poster som skaper engasjement hos brukarene/medlemmene.

Hvilke kategorier og diskusjoner som forumet bør inneholde er det også viktig kommer på plass før forumet presenteres bredt for alle medlemmene i NB.

Det er personer i Teknisk Komite (TK) som nå har satt opp et forslag og er avhengig av å få innspill på hvordan det bør se ut, slik at nytten for brukarene og NB blir best.

Det er ikke meningen at NB skal «drives» på forumet, men det kan være en grei arena og komme med ros og ris som kan gjøre NB til en enda bedre forening og være medlem av.

Mye av kommunikasjon foregår i dag på Facebook og andre plattformer, men ofte er det der lett og spore av og mye usaklig og krenkende kan postes.

Her på forumet vil alle usaklige og krenkende innlegg bli fjernet av moderatorene og blir et spørsmål besvart med et spørsmål, vil tråden bli delt og man vil få oversiktlige tråder å lese i.

Det er også en god søkefunksjon i forumet som gjør at man slipper å lese gjennom alt for å finne svar på det man søker. Det er også mulig og merke poster innlegg slik at man får et epostvarsel når det kommer svar/innlegg i en tråd en har postet eller følger.

Alle brukere må godkjennes før de får tilgang til å skrive noe i forumet og man må være medlem av NB for å kunne bli registrert.

Det er også noe annet vi arbeider litt med, for i dag er det noe av forumet som er lesbart for hele Internett og er man registrert vil man se mange flere kategorier/diskusjoner og man får tilgang til å skrive. Dette kan også deles opp i enda en gruppe, som gjør at f.eks. ikke medlemmer av NB kan gjøre mer enn alle på internett, men ikke så mye som medlemmer av NB. Dette kan være en måte å rekruttere nye medlemmer?

Hvordan dette forumet blir mottatt og brukt, har vi vel alle litt ansvar for? Derfor søker vi nå etter NB medlemmer som kan skrive litt på forumet og melde tilbake om ting som fungerer og ting som bør endres. Det vil bli opprettet en egen diskusjon/kategori som vil bli brukt til dette arbeidet. Der alle kan skrive og den blir slettet rett over nyttår. Poster i den tråden som kan være nyttig for brukere vil bli satt i annen tråd, tilgjengelig og til nytte for alle.

Håper så mange som mulig kan registrere seg og være med på og gjøre dette forumet brukervennlig og til nytte for flest mulig.

Registrer deg her.

Les og se her.